Belépés, regisztráció
Üzenőfal
You're not permitted to post shouts.
gergő0818

.

2012/05/07 - 12:45
gergő0818

Kezdő énekes kezdő bandá keres msn dorf19@hotmail.com

2012/05/07 - 12:33
szado

A Morfium dobost keres!

2012/02/29 - 20:14
szado

Az első Morfium videó (Örök Vadászmezők) megtekinthető a honlapunkon vagy a youtube-on.

2012/02/29 - 20:14
Mao

Jól őrzött szolnoki próbaterembe keresünk bérlőtársakat. További info: wikings.mao@gmail.com

2012/02/02 - 23:03
MasterVox

Üdv Mindenkinek! Jó hangú énekesnőt keresek demó felvételhez. mastervox@t-online.hu

2011/11/29 - 15:46
szicsabi

Szombaton:Supernem T.miklóson a moziban

2011/10/26 - 09:21
morfiumthrashband

A Morfium zenekar dobost keres.

2011/09/21 - 21:47
Krisztinka

sziasztok

2011/09/18 - 16:01
Mao

jah, persze grat az OMD-nek!! :)

2011/07/21 - 14:03
Keresés
Új felhasználók
  • Csapszeg
  • gergő0818
  • sexx
  • hreskonet
  • kaposzta

Ide írhatjátok le, hogy szerintetek mi nem korrekt.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek
A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Érdekes cikk Birta Mikitől


Klikk ide

Néhány dolgot kiemelnék (ne felejtsük el, hogy ezeket Birta Miki írta):

"Lengyelországban hasonlóan mint nálunk a mulatóhelyek támogatást kapnak a cigaretta és italcégektől. A különbség csak az, hogy ott ezek a multi cégek, megszabják hogy a támogatás x %-át zenészgázsira kell költeni (talán ezt a cég meg leírhatja az adójából nem tudom). És az a lokál tulajdonos aki meg lenyúlná ezt a lét, az nem tud sokáig titokban maradni, és ez komoly szankciókkal és büntetéssel jár, így nem jellemző, hogy erre sor kerülne."

"Én a munkámat sokkal de sokkal többre értékelem annál, mint amennyit ma fizetnének érte, és nem vagyok hajlandó gombokért adni. Akkor inkább otthon maradok. Ha tényleg nem kell senkinek, akkor ott eszi meg a fene az egészet a számitógépemen ahol dolgozom. Akkor tudomásul kell venni, hogy az igényes/értékteremtő zene a kutyának sem kell, elértéktelenedett és pont. Csak arra jó hogy a művészlelkek korképet állítsanak korunkról, arról ami körülvesz bennünket és amiben élünk. Hátha egyszer valaki előhalássza valahonnan, és meglátja benne a XXI. század nyitányát."

"Tehát amikor azt írtam hogy én többre tartom a munkám, akkor nem szuper gázsikra gondoltam, hanem arra hogy egy jazz zenész ne kaphasson ma 15 e ft-nál kevesebbet."

korrekt


semmi sem korrekt itten errefelé....

Egy ritka kivátel, külön TAPS a karolányoknak - gyengébbek kedvéért Claps for Caroline - a zenekarok közötti maximális szolidaritásért, segítőkészségért ! Úgy látszik, kezdenek felnőni a kölykök, s már nem csak zeneileg érettebbek ... :)

inkorrekt


Az is hasonló korrekt, ahogy szónélkül kiléptek a próbahelyfizetés kötelezettség alól,bizonyítva ezzel mennyire felnőttek, miszerint nekik minden ingyen van...

tisztelet a kivételnek, két embernek...

Mi van az önkormányzatokkal?


Kiskunfélegyháza - Rocktár


Budapest - Tűzraktér (videó)

Budapest - Tűzraktér (képgaléria)

Budapest - Trafó

Szolnokon kb. belvárosi albérlet áron megy egy-egy próbaterem bérbeadása. Itt nem a helyi vezetés miatt, csak az ingatlantulajdonosok vannak kicsit eltájolva néha.

Törökszentmiklóson a Polgármesteri Hivatal úgy döntött, hogy átköltözik a Városi Művelődési Központ mostani épületébe. A Művház és a Könyvtár átköltöznek egy másik (kisebb) épületbe, ahol a könyvtár pl. el sem fér rendesen. Sajnos ez 4 zenekar állandó próbahelyét is érinti, mert a jelenlegi épületben ezentúl nem lehet majd zenélni, más, erre alkalmas helyet pedig szinte lehetetlen találni a városban.

na


a TÁP-szinhazzal a tuzrakterben probaltunk, jatszottunk, es leteztunk.es meg sok szazan.nemtom mi lesz...
VI.ker onkormanyzat bekaphatja a faszom

a Trafo-ban ugyanez, csak ott meg sok ezren
marko ivan bozsik yvette bekaphatja a faszom

rocktar oda a zenekarral mennenk jatszani, es meg sok szazan
a sok dolgu nem erek ra nyilatkozni bekaphatja a faszom

mikloson meg a varosvezetes ugy dontott, minek olvasni attol csak okos lesz az emberfija.kevesebb, kisebb, osszefoglalo muveket kell lapozgatni.majus elsejen meg ugyis fellep a dupla kave....ehun e a kultura.
ugye nem kell ismetelnem kik? es mit? kapjanak be.

es vegul azoknak is felajanlom, akik kitalaltak a rendezveny engedelyeztetest, cinkostarsak a mediatorvenyben.

de bebuktak, mert vagy kimegyek a szandai retre ott elfer 300-nal tobb ember,csak a fuvet tudjak letaposni, es mire megtalaljak a menekulesi utvonalat, addigra ugysem talaljak meg, en meg ez alatt rokkista leszek.
vagy kimegyek kulfoldre es ott leszek rokksztar
bocs ati a sok faszomer

hát...


mikor mi tavaly felléptünk a Heavy Weight-tel meg az Anyám és nyulammal, utána dárenbéssz parti volt és azon többen voltak...-.-
ja ez a loksihoz ment volna, csak mellé kattintottam:P

picsák


Bazz itt mindenki egy hisztis menstruáló hülye piscsa:)))Nem értem mit gondoltok hogy majd elsőre esetleg másodikra kinyaljátok a picsátokat hogy elmentek játszani valahová a többszázezres gibsonjaitokkal....???????
Vicc!!!!:)))))

Tamás! Lehetne, hogy


Tamás (tirpák)!

Lehetne, hogy értelmes, jóindulatú hozzászólásaid legyenek, ne fikázások? Csak, ha nem nagy kérés...

Tényleg egy vicc vagy te!


Tényleg egy vicc vagy te! :))))))) Meg nagy tirpák! :)))))))

Laci! A basszusgitárosok már


Laci! A basszusgitárosok már csak ilyenek... :P :))))

Mezőtúr - Lokomotív - blog cikk


Ezt találtam a neten:

2010 Október 2 - Mezőtúr (Lokomotív Söröző)

re: loksi


Helló!

Szerintem a Loksi még mindig ugyanolyan jó hely mint volt a maga gyengéivel (színpad mérete, hangzás stb...) együtt is. Azon felesleges sírni, hogy nem látnak plakátot a városban, mert ma már a reklám nagy része neten megy és így jut el a közönséghez, amúgy sem emlékszek olyanra, hogy a fogadó hely bárhol is kirakta volna eddig a saját ajtaján kívül, sajna ezt is ha nem oldja meg a zenekar maga akkor nincs megcsinálva. Az meg hogy nem piros szőnyegen mosolyogva fogadták őket... le kell sz***ni. Mi is most voltunk a hétvégén a Bloom'-al fellépni a Hope to believe-vel... amikor bementünk és köszöntünk kb 2 ember ha fogadta, de ez kit érdekel attól még k**va jó volt a buli nem ezen múlott. A benzinpénzt is amit beígértek mindig megkaptuk eddig.
Szóval sztem a Loksit azért nem kell lehúzni mert valaki úgy gondolja, hogy de nagyon beletapostak az ő kis lelki világába.
„nem muszáj jönni, ha nem tetszik” - ez pont így igaz, nem kötelező. :D

mondjuk az is lehet hogy


mondjuk az is lehet hogy ebben az időpontban volt valami nagyobb rendezvény is mezőtúron, nem? én még nem voltam ezen a helyen de sokan emlegették már pozitívan, meg itt is írták hogy régen milyen jó hely volt. szerintem még ha az élőzene nem is vonzza már oda az embereket, attól függetlenül egy régi helyi rockpubban mindig ott lesz a szinte állandó fogyasztókör. szóval szerintem csak rászerveztek valami falunapokra vagy ilyesmire, az legalábbis megmagyarázná a dolgokat.

Rocktogon tanulság


A Beton megméretett az egyik legkedveltebb budapesti koncerthelyszínen, a Rocktogonban. Megméretett és könnyűnek találtatott...
Kezdjük az elején. Amikor elküldtem a programszervező-keverő srácnak, B.B.-nek a demonkat, lelkes volt, tetszett neki a dolog. Mi több, tetszett neki, hogy ingyen vinnénk más szolnoki bandát is, csak az ismertség bővítése képpen, a Redrum, a Bloom és a Claps anyag is bejött neki, szó volt havi egyszer, klub-jellegű East in Pest bulikról is. Aztán a hely főnöke lelohasztotta lelkesedésünket, mondván az ismeretlen vidéki zenekarokat először csak híres fővárosi bandák előtt vetheti be a műsortervező.
így kerültünk a Sex Action elé. Pontosan egy nappal, mert Szaszáék szombaton jászottak, nekünk meg pénteken lett helyünk a színpadon, két olyan " ismert " budapesti banda mellet, akiket hiába kerestünk a neten, szóval enyit a hírességről...
mindegy, imádunk zenélni, odamentünk hétre, a megbeszéltek szerint. Egy órán át a kutya nem szólt hozzánk, a pultos kislány annyit mondott, vállat vonogatva, hogy tegyük le a cuccainkat ahová akarjuk. aztán megjelent egy arrogáns kis mitugrász, jegyszedő, aki a hangszerek tokját is átvizsgálta, nehogy magánitalt vigyunk be. meg hörgött, hogy ne álldogáljunk az utcán a buszunk mellett, mert azt a lakók nem szeretik, s különben is - unalmunkban történt - miért locsoltuk fel a járdát vízzel kiírva a zenekarunk nevét. ( a krétás utcai tace paoról akkor ugyanis még ez hiányzott, utána jött egy szőkeség , hogy pótolja... )
Bejutottunk, 8.40-kor felmehettünk a dobogóra, hogy 5 perc múlva kezdünk, 9.30-kor már jön a következő banda.
belekezdtünk. Atomjól szóltunk, B.B. nagyon ügyesesn állíotta be a hangzást, mi meg élveztük a műsort, beleadtunk apait -anyait. A koncertteremben levők nek is tetszett, ováció, taps, örömfütty, a főnök nője meg egyenesen oda volt Otiért . ( lehet, hogy it volt a bibi... Marcella szerint csak erősen ráflesselt, más megfogalmazás szerint felállt neki a p..ja...:):):))
A góré szólt B.B.-nek , hogy keverjen le minket a repertoárunk felénél, de ő ezt nem tette meg, végignyomtuk a programot, a végén B.B. kivágtatott a kalitkájából, előre nyújttt kézzel gratulált mindannyiunknak, mondván k..va jók voltunk, már ki is nézte a következő időpontot, amikor jöhetünk, olyan bulira, ahol már este nyolckor tömve esz a hely...
nem ő döntött... hanem a főnök, akiről kiderült, az egyik névtelenül híres pesti zenekarban énekel, s tüntetőleg be sem jöt a bulinkra a söröspulttól, csak osztotta az észt vazallusaival, hogy amit mi itt nyomunk az a rockandroll legalja, mit akarnak itt a vidéki parasztok, stb...
Utána nagyképű gecik is lettünk, mert a zsebpénzünket nem voltunk hajlandóak rájuk költeni, hanem illedelmesen megköszöntük B.B.-nek a hangosítást, a kölcsöncuccokat, hogy nem kellett csak hangszert hoznunk, s viszontlátással köszöntünk el, átsétálva két saroknyit egy olyan sörözőbe, ahol nem b...tatnank minket a hátunk mögött, csak azért, mert- a közönség szerint is - nagyságrendi különbségekkel jobbak voltunk azoknáál, akik elé felszopó bandának berakták a Betont
nem tudtuk, hogy a főnöki irodában ekkor már döntés született, ide többet nem jöhetünk, B.B. mondhat amit akar...
szerencsénkre a bulit látta és végig élvezte egy pesti barátunk, aki több vendéglátóhelyet,-szórakozóhelyet- művészkocsmát is üzemeltet, úgy hogy a rendszeres fővárosi fellépési lehetőség meg lesz, meg van, csak nem a rocktogonban, hanem a Zappa cafeban, pontosaban a most átalakítás alatt levő, szeptember elsején nyitó, egykori tilos, most Szabadazá!-ban. kéthetente, csütörtökönként speciális, punk-rock-ska-reggae estek, péntek-szombat egyéb koncertek, unplugggggggged lehetőség, és nála nem számít, hogy valaki vidéki...:)

B.B.-nek írtam egy köszönőlevelet, kíváncsi vagyok a reakciójára...

Szóval, ha pest, akkor Szabadazá! , személyes kontakt nálam !

TD! Átraktam.


Átraktam ide, amonnan meg kitöröltem.

Végig olvastam a topikot, és


Végig olvastam a topikot, és szeretnék egy pár gondolatot közzé tenni a rendezvények szervezésével kapcsolatban.

Én élesen elkülöníteném a közpénzekből, illetve a magánkezdeményezésekből megvalósított rendezvényeket. Teljesen egyetértek azzal, hogy ha közpénzekből történik valaminek a finanszírozása, akkor ne az legyen a fő szempont, hogy a baráti körnek osszuk szét a rendelkezésre álló pénzt, figyelmen kívül hagyva azt az aprócska tényt, hogy egyáltalán alkalmas – e, a megrendelt szolgáltatás elvégzésére ? A magán szervezésű rendezvényeknél ez nem merül fel, mert kizárt, hogy legyen olyan hülye szervező, aki ilyen dologba bele megy ( én már több rendezvényen is tapasztaltam , hogy részegen, hozzá nem értő dilettánsok végezték el a munkát, és kapták meg a pénzüket. És valószínű, hogy az ( állami ) megrendelő meg volt a csapattal elégedve, mert legközelebb is ugyan azok dolgoztak !?!?!?!?!?! ) Tisztelet a kivételeknek, mert azért ilyenek is vannak.

Szóvá tettétek, hogy miért van az, hogy esetleg a biztonsági emberek több pénzt kapnak mint a fellépők. Ennek egyszer és praktikus oka van. Például ha a zenekarod valamelyik rajongója felmegy a színpadra, hogy megölelhessen, és közben rálép a többszázezres effektedre és felborítja Gibson gitárodat……. , kíváncsian várom, hogy ezek után is az a véleményed, hogy nincs szükség biztonsági emberre, aki mondjuk, ezt megakadályozza.
Vagy egy másik keményebb példa, ha valaki a nemtetszését úgy akarja kinyilvánítani, hogy egy ku….va nagy fülest akar neked adni ( mondjuk az mellékes, hogy jogosan vagy jogtalanul ) akkor a biztonsági embernek az a dolga, hogy közétek álljon és adott esetben ö vállalja be a kockázatát egy ilyen dolognak. Még egy rövid gondolat két-három barom tönkre tud tenni egy több százfős rendezvényt ha nincs aki rendre utasítsa őket. Én sok rendezvénynél működtem már közre, de még nem láttam olyat, hogy a zenekar egyik tagja lejött volna a színpadról, hogy valamilyen konfliktust kezeljen.

A zenekarok gázsijával kapcsolatban annyi a véleményem, hogy pont annyit érdemelnek, amennyi jegyet megvesznek a koncertjükre. ( ide értem a profikat is ), Csináltam olyan rendezvényt ahol amatőr zenekarok léptek fel, fő vendég meg a „nagy sztár” volt ( nevet nem akarok mondani, hogy ne legyen sértődés, de azért azt lehet tudni, hogy élvonalbeli csapatról van szó) és nagyjából 100 jeggyel adtak el többet a szervezők, közben többszázezres gázsit vitt el. Ilyet egy saját szervezésű rendezvény nem engedhet meg magának. Csak abból a pénzből gazdálkodhat, amit a rendezvény esetleg hoz. És akkor nem beszéltem a színpad, hang, hely, szervezés, reklám, stb.. költségekről. Mert ha ezeket nem teremted elő akkor nincs rendezvény, vagy nincs néző. ( aki összedobja a gázsit )
Még egy gondolat, még mindig ott tart a zenekarok nagy többsége, hogy szeretne bevinni 16 road- ot 4 technikust és 3 pengető felelőst, hogy ne keljen nekik adott esetben belépőt fizetni. Vagyis a zenekar gázsiját nem a szervező nyúlja le hanem a csapat osztogatja szét a barátainak !?!?!?!?!?!?!

Az ígéretekkel kapcsolatba pedig azon az állásponton vagyok, hogy kevesebbet ígérni és többet adni! Olyan pénzt felelőtlenség megígérni, aminek nem biztos a fedezete !! Semmi kivetni valót nem látok abban, hogy az amatőr zenekaroknak akár „sufni” stúdiók ajánlanak gázsi fejébe felvételi lehetőséget. Mint ahogy ezt az I Hangrobbanás szervezői is megtették. A visszajelzések alapján mondhatom, hogy minden résztvevőnek tökéletesen megfeleltek a feltételek és mindenki örömmel jön a fesztiválra.
Ki tudja megmondani, hogy egy adott kistérségi rendezvényre mennyien fognak eljönni, és mennyi lesz a bevétele, főleg ha előtte még nem volt. Én úgy gondolom már az is pozitívum, hogy olyan rendezvény bontogatja a szárnyát ahová nem csak a „csókos” zenekarok jutnak el, hanem bárki, aki szívesen részt venne rajta. Lehet, hogy egy II. III. rendezvényen már rendes gázsikat lehet adni, és rendezők nem fognak elfelejtkezni azokról az emberekről, zenekarokról akik a kezdetnél (ami a legnehezebb) ott voltak.

Mindenkit üdvözlök
Pantyu

Válasz


Szia Pantyu!

Szeretnék válaszolni néhány felvetésedre. A könnyebben olvashatóság érdekében vastagon szedtem a saját írásomat.

"Szóvá tettétek, hogy miért van az, hogy esetleg a biztonsági emberek több pénzt kapnak mint a fellépők. Ennek egyszer és praktikus oka van. Például ha a zenekarod valamelyik rajongója felmegy a színpadra, hogy megölelhessen, és közben rálép a többszázezres effektedre és felborítja Gibson gitárodat……."
Ezért kap többet? Ne haragudj, de a zenész hangszereit törhetik szét (nem a kidobóét), egész nap pakolunk, útiköltséget fizetjük sokszor, lejátszuk a reperoárt, (reményeim szerint) szórakoztatjuk a közönséget.

"kíváncsian várom, hogy ezek után is az a véleményed, hogy nincs szükség biztonsági emberre, aki mondjuk, ezt megakadályozza."
Nyilván szükség van biztonsági emberekre, nem is kérdőjeleztem meg SOHA (ha figyeltél, nem ezzel volt a baj), de rá is világítottál valamire ezzel. Ha én mondjuk a több százezer forintos hangszeremmel megyek el fellépni, akkor igenis minimum annyit kapjak, mint az, aki csak őrzi... Hiszen én eleve kockázatot vállaltam azzal, hogy elvittem a hangszeremet és nem utolsó sorban én vettem meg a hangszeremet és nem a kidobó.

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy kizárólag kocsmárossal és kidobóemberekkel szervezett bulira bemenne-e bárki... Nem értem ezt a felfogást. Csak az nem kap pénzt, aki szórakoztat? Nem eget rengető összegekről van szó, de az útiköltséget minimum illene kifizetni a zenekaroknak.

"A zenekarok gázsijával kapcsolatban annyi a véleményem, hogy pont annyit érdemelnek, amennyi jegyet megvesznek a koncertjükre."
Akkor bizony többet érdemelnének az amatőr zenekarok, egy-két nagy zenekar meg sokkal kevesebbet. Ha szerinted nem megy be egy zenekarra egy ember sem, akkor ne hívd el őket, ez ilyen egyszerű...

"Csak abból a pénzből gazdálkodhat, amit a rendezvény esetleg hoz. És akkor nem beszéltem a színpad, hang, hely, szervezés, reklám, stb.. költségekről. Mert ha ezeket nem teremted elő akkor nincs rendezvény, vagy nincs néző. ( aki összedobja a gázsit )"
Ezzel sincsen bajom, az arányokat kellene átgondolni kicsit.

"Még egy gondolat, még mindig ott tart a zenekarok nagy többsége, hogy szeretne bevinni 16 road- ot 4 technikust és 3 pengető felelőst, hogy ne keljen nekik adott esetben belépőt fizetni. Vagyis a zenekar gázsiját nem a szervező nyúlja le hanem a csapat osztogatja szét a barátainak !?!?!?!?!?!?!"
Erre is baromi egyszerű a válasz. Fejenként egy főt hozhatnak be előzetes egyeztetéssel és névsorral. Ez így korrekt. Ha a szervező hagyja, hogy 25 embert behozzon a zenekar, az a szervező hülyesége. Szerinted, ha választhatnak a saját gázsijuk és a 20 belépő között, mit fognak választani? :)

"Semmi kivetni valót nem látok abban, hogy az amatőr zenekaroknak akár „sufni” stúdiók ajánlanak gázsi fejébe felvételi lehetőséget."
Ezt később én is átgondoltam. Ha a zenekarnak megéri, menjen. Utólag belegondolva, nem rossz ötlet.

"Olyan pénzt felelőtlenség megígérni, aminek nem biztos a fedezete !!"
Ezek szerint senkivel sem tud a szervező konkrét összeget letárgyalni? A hangosítóval sem? A security-val sem? A nyomdásszal sem? Értem amit mondasz, de azt veszem észre, hogy a fizetési lista legvégén a zenész áll és ha nincs annyi pénz, akkor mindenki más ki van fizetve, csak az nem, akikért kvázi bementek az emberek (hiszen az emberek máshol is tudnának szórakozni).

"rendezők nem fognak elfelejtkezni azokról az emberekről, zenekarokról akik a kezdetnél (ami a legnehezebb) ott voltak."
ÁMEN! Így legyen. Bárcsak mindenki betartaná ezt az íratlan szabályt. Ám! Legtöbbször azt veszem észre, hogy akiknél ingyen lépünk fel, azok akkor is ingyen akarnak majd elhívni, amikor van pénz, akiknél meg korrekt (hozzáteszem sosem voltam agyonfizetve) gázsit kaptunk, vagy min. útiköltséget, azoknál érdekes módon mindig ugyannyit, vagy többet kaptunk. Remélem, Te nem azok közé tartozol, akik nem fognak emlékezni azokra, akik jók voltak valamikor, valamire!

A legjobbakat!
Üdv: Viktor

kidobó urak,


történt az ifiházban idén valamikor Supernem koncerten, Papszabi bassszeros atom részegen letámasztotta a Fender basszusgitárját az erősítőjének az úgy ahogy kell meg is állt rajta. Szabi lement,felment egy kidobóúr téblábolni a színpadra, ahogy lépkedett meglökte a gitár de nem vette észre, az pedig szépen ahogy kurvanagyott csattant. csávó csak lesett ,majd egy technikus asszem visszatámasztotta a gitárt, és leküldte az őrt. Papszabi olyan részeg volt ,hogy észre se vette, vagy nem is érdekelte h földhöz vágódott a gitárja, felkapta és nyomtak egy hatalmas bulit.

másik , amikor látom a kidobó arcán hogy kb okádnak a zenétől ami mögöttük megy, pffff

Szolnok a lehetőségek városa..


Jó lesz az idei Roxtázis koncertdömping is!Origo /2 X/
Arzenál
Faltörő /semmi átfedés/ hahaha

Rock Wood /semmi köze az elöbbi zenekarokhoz.../

Fülemüle /de régen láttuk.../

A tv műsorhoz elég egyszer összehívni az együtteseket, ....test,aztán csak a feliratozásnál kell figyelni a szintén vadidegen tévéseknek. /vagy esetleg egymással csinálnak riportokat/ volt már ez így ...

Kár,hogy ilyen kevés zenekar létezik Szolnokon.

Üdv: találd ki

Szerintem nem kell bántani Őket


Azért nem kellene Őket bántani, mert Ők legalább csinálnak valamit a helyi zenei életben. Igaz, hogy a TV-n kívül nagyjából minden non-profit, de nem csak magukat nyomják.

Ezt azért írom, mert anno, amikor még másik zenekarban játszottam (az Ideglelésben voltam, több, mint egy éve), minket is hívtak több alkalommal. Kaptunk felvételeket, riport készült a zenekarral. Ugyanígy minden zenekarral, aki elvállalta, hogy játszik a Roxtázison.

Amúgy meg... ha tudnak szervezni maguknak koncertet, miért ne tehetnék meg? Ha nem tetszik, nem muszáj elmenni. Ennyi. :)

http://requiem-music.hu/?diary


http://requiem-music.hu/?diary

pocok is éppen erről blogolt pedig ő nem olvas szolnokzene.hu-t :D

fizet - nem fizet


Ez tényleg nagyon durva sztori. Rémisztő látni ezt a tendenciát, pedig én már évekkel ezelőtt azt hittem nincsen lejjebb.

Én egyébként azt gondolom, hogy egy amatőr zenekarnak igenis be kell vállalnia azt, hogy ingyen játszik, hóesésben pakolja a hangszereket hajnali 4-kor és lemond családi programokat. Erre a részére és a síránkozásra meg a közönség amúgy kurvára nem kíváncsi, hiszen valljuk be, egyikünk sem a pénzért csinálja. Egy 40 kilós Marshall láda például nem ugyanolyan nehéz mínusz 10 fokban egy jó koncert, mint egy szar koncert után. A probléma azzal van, ha egy ennyire nóném koncertért akarnak pénzt kérni. Mi az Octoberrel például soha nem fizettünk koncertért, de az számtalanszor előfordult, hogy bukó lett a vége, mert még a benzinpénzt is nekünk kellett összedobni a végén.
Vagy ha mondjuk az ember például Erdélybe megy játszani, akkor eleve bekalkulálja, hogy maximum nullásra tud kijönni. De aztán a közönség mindenért kárpótol. (Legalábbis nálunk ez volt a helyzet.)
Szóval azt gondolom, hogy a nullás bulikat igenis be kell vállalni, ha más módon megtérül (közönség, mási zenekarral való összeismerkedés, szervezőnek való bemutatkozás stb.)

Ennek pedig csupán egy oka van: az amatőr zenekarok jobban akarják, hogy lássák őket, mint amennyien amatőr zenekarokat akarnak látni. És amíg ez így van, addig a vágyad teljesüléséért neked kell fizetni. Ha másként nem, hát úgy hogy nem kapsz pénzt.

Ui: A Rock parking aműgy tényleg Szolnok valaha volt legaljasabb, legigénytelenebb helye. A szervező nemkülönben.

"A probléma azzal van"


Nyilván a kezdőknek be kell vállalniuk a mínuszos koncerteket, nullás bulikat, hóban fagyban. Az is evidens, hogy a kezdő zenészek (direkt nem írtam amatőr bandát) jobban vágynak a színpadra, mint a közönség a zenekarra. Ezt meg is értem, de ebben üzletet látni... Mármint kihasználni a szegény párákat és csinálni amatőr fesztiválokat 1-2 nagyobb névvel és zsebre rakni a maradék pénzt... Ez felháborító hozzáállás.

Én sem a pénz miatt csinálom. Ha kiszámolnám, hogy mennyit kerestem az utóbbi években koncertezéssel (levonva az útiköltséget), max. 1-2 cintányérom jönne ki. Nem is ez a bajom. Az a bajom, hogy nem zenésznek kellene lennem koncerten, hanem kidobónak, meg kocsmárosnak.

Régebben mi is szerveztünk koncerteket az egyik cimborámmal. Kis költségvetés, kis buli (150-200 ember volt kíváncsi ezekre), de korrekten lezajlott minden. Nem voltak nagyobb nevek, nem csak helyi zenekarokat hívtunk. A közönség is kezd belefáradni ebbe az amatőr dömpingbe. Persze, hogy kevesebben járnak koncertre (főleg ha nem is hirdetik a tisztelt szervezők).

Szóval sok dolgot nem értek a környéken, de lehet, hogy jobb lenne, ha nem is érteném.

"Mi az Octoberrel például


"Mi az Octoberrel például soha nem fizettünk koncertért, de az számtalanszor előfordult, hogy bukó lett a vége, mert még a benzinpénzt is nekünk kellett összedobni a végén."

Minden amatőr együttes -szerintem- minden koncertjének úgy lát neki, hogy tuti hogy nem fognak pluszba kijönni. Ha már benzinköltséget fizetnek akkor az a hely már nagyon jó fej. Én legalábbis ezt gondolom minden koncertünk előtt, és nem sajnálom a benzinköltség 1/5 részét (mert öten vagyunk az együttesben) kifizetni 1-1 koncert miatt. Szeretem csinálni, általában nem is szedik le a fejünket hogy milyen szar zenét viszünk oda.

"Szóval azt gondolom, hogy a nullás bulikat igenis be kell vállalni, ha más módon megtérül (közönség, másik zenekarral való összeismerkedés, szervezőnek való bemutatkozás stb.)"

Erről eszembe jutott egy történet. Nemrégiben voltunk egy olyan helyen koncertezni ahol még sosem volt koncert, a szervező nagyon várt minket és a többi együttest, kedvesen megkérdezte amikor megérkeztünk hogy hogy utaztunk, éhesek vagyunk-e mert csinált pörköltet nekünk. Elfogadtuk a meghívást, elvitt minket a lakására ahol kajálás közben sokat beszélgettünk, érdeklődött arról hogy hogy folyik a koncertszervezés az amatőr együtteseknél, mert mi pl úgy kerültünk oda hogy egy régebbi koncerten az egyik együttessel megbeszéltük hogy amennyiben van hely egy másik együttes beszervezésére akkor egymást kölcsönösen mindig felajánljuk majd. És hát azt válaszoltuk, hogy ezt szinte csak így lehet. És ha belegondolok, a koncertjeink 90%-a úgy jött össze hogy az egyik együttes szólt egy helynek hogy menne koncertezni oda valamikor, aztán pedig hívott minket is. Nincsenek ilyen direkt amatőr együtteseknek rendezett fesztivál (pedig az Azfeszt példájára lehetne csinálni), a szórakozóhely tulajdonosok nem keresik az együtteseket, szinte hely sincs ahol fellehetne lépni. Nem is tudom elképzelni hogy egy amatőr együttes hogyan juthat a profi szintre, hogyan lehet befutott együttes. Persze azon kívül hogy jó zenét kell játszani, hisz az elengedhetetlen. De azért kíváncsi lennék hogy hogyan jutottak a magyar együttesek oda ahol vannak, én nem sok utat látok.

"Nincsenek ilyen direkt


"Nincsenek ilyen direkt amatőr együtteseknek rendezett fesztivál(ok)"

Kapásból tudnék mondani Neked hármat a környéken és tízet az elmúlt két évből. Szerencsés vagy, ha még nem találkoztál ezzel a jelenséggel.

Egyébként én a felvételek híve vagyok. Ha sok, jó minőségű, igényes (felvett) száma van a zenekarnak és megfelelően tálalja (promók, internetes marketing hadjáratok), előbb-utóbb kitörhet a mínuszos bulikból.

Amíg Te fizetsz azért, hogy játszhass a közönség előtt, addig úgy is fognak kezelni. Szerintem 8 év intenzív zenekarozás után Te sem így fogsz majd hozzáállni a dolgokhoz.

Jelentkeztünk a Bloommal a


Jelentkeztünk a Bloommal a Rock Tiszakécske nevű fesztiválra, még tavasszal valahogy. A szervező úr (Emeretta Rock Band) vissza is hívott bennünket, kérdezte kik vagyunk, meg hogy mondjak már pár szót a bandáról. Elmeséltem neki a nem túl hosszú biográfiánkat, köztük a tehetségkutatón való sikeres részvételt is. Nagyon megörült a megkeresésnek, mert a metal/hardcore még nem annyira befutott vonal a fesztiváljukon. Elmesélte, hogy rengeteg szponzort talált már erre az évre, köztük az Aktív Rádiót .stb… de még mégsem eleget (hömm... hömm…), és ezért úgy lesz megszervezve az amúgy is ingyenes fesztivál, hogy minden fellépő zenekarnak be kell fizetnie 10.000 forintot. A rendezőség adja a felszerelést, a színpadot, meg a helyszínt. Kedvesen megköszöntem, és visszautasítottam a felajánlást. Néhány napra, vagy talán 1-2 hétre kaptam egy levelet egy másik szervező hölgytől, amiben nagyjából a következő állt (már nincs meg a levél, így emlékeimből idézek): „A fesztivál egyébként sem tud a hardcore műfajnak teret adni” – egyébként sem ?? Sehol nem volt meghirdetve, hogy van műfaji megkötés! Ha nem fizetsz, akkor nincs helyed! Röviden ennyi.

És most elnézést kérek mindenkitől, de mégis ki a faszom fog fizetni azért, hogy felléphessen valahol?????

nem egy ilyen eset van


Hidd el, hogy van olyan, aki fog fizetni. Ismerek egy-két zenekart, akik lecsengették a hasonló nagyságú összegeket...

Én is, legalább 15-öt..


Én is, legalább 15-öt, még a tehetségkutatóról. Akkor azon gondolkoztam hogy átlag 5fő/együttessel számolva (ha jól emlékszek fejenként kellett egy ezrest kicsengetni) az úgy kb 75ezer forint. Nem vagyok jártas ilyen dolgokban, de úgy tippelek hogy az a 75ezer ft az nagyjából elég volt a félnapos hangosítás fedezésére. Akkor mire kellett még pénzt áldozni? A zsűri tagoknak fizetni tiszteletdíjat, vagy mi? Mi lett a pályázott pénzzel? Az alapokat is az együttesek dobták össze..

Másik apróság


Büfé sáp. Ez is érdekes dolog. A büfés fix, vagy fejkvótás összeget fizet a szervezőnek zsebbe. Nem azt mondanám, hogy lennék szervező, mert rizikós, de bojkottálni fogom azokat a koncerteket, ahol tudom, hogy a fellépők ingyen mennek, a belépő meg nem két forint és még a büfés is tejel a szervezőnek.

Ha nem meritek névvel...


Nyugodtan hozzászólhattok név nélkül is! Ide várjuk a "névtelen bejelentéseket". :)

Kérem mindenki érdekében, hogy a találgatásokat és az összeesküvés elméleteiteket ne ide írjátok! Címszavakban kellenek megtörtént esetek, több szemtanús történetek, esetleg konkrétumok.

Kezdem


Megmondom, hogy miből van elegem, és ez nem Szolnok szintű probléma...

Abból van elegem, hogy ha nincsen pénz, akkor minden kis zenekar jó a szervezőknek, mondván, hogy majd hívunk Titeket máskor is (hányan hallottuk már ezt). Amikor meg van pénz, a nagyobb zenekarok elé sem rakják be a zenekarokat.

Ez még érthető is lenne. CSAKHOGY! A büfés, koncertszervező, a kidobók, a takarítók és a hangosítók több pénzt kapnak külön-külön, mint a zenekarok... Hogy is van ez? Nem a pénzért zenélünk, tudom, de nem is azért zenélek, hogy fizethessek útiköltséget, meg pakoljak egész nap mások fizetéséért.

Hogy érthető legyen... Majd akkor lépek fel ingyen, ha ingyen szervez a szervező, ingyen hangosít a hangosító, ingyen biztosítja a kidobó a rendezvényt, meg beszerzési áron árul a kocsmáros... Ugye, hogy mennyivel másabbul hangzik ez így?

A másik. Hallom, hogy karton sörért, meg sufni stúdiós lehetőségért koncerteznek a zenekarok olyan helyeken, ahol 1000 Ft körül van a beugró????? Hallom, hogy a zenekarok fizetnek azért, hogy felléphessenek, mert nem állnak útiköltséget és még tehetségkutató címen fizetniük kell (nem a szolnokira értem, nem csak az volt), holott pályázati úton kapott érte pénzt a szervezés.

Arra van pénz amit az önkormányzat mond??????? Ne haragudjatok, de 1300 Ft-ért nem fogok Nótár Mary-re menni (nem mintha ingyen elmennék)... Az értelmes zenekarok meg nincsenek elhívva koncertezni, mert nem marad rá pénz. Ebben is van ám csavar. 1,5 milkát kap a szervező bácsi, amiből minimum a 30%-a az övé marad... Miért? Mert arra van pénz, amit az önkormányzat mond, annak kell adni, akinek Ők mondják???

Másik... Pályázati úton szervezünk regionális fesztivált. Tegyük fel, nem egy napos, hanem három. Kapunk 1,5 milliót. Nnna... Hogyan legyen ez? Lássuk csak, elhívunk 42 amatőr zenekart, akiknek max. útiköltséget fizetünk, a kidobók többet kapnak, mint a zenészek. Drága lesz így. Faragni kell. Megvan!!! Itt vannak a helyi zenészek, majd Ők adnak hangszert, hogy ne kelljen akkora útiköltséget fizetni a messzebbről jövőknek (messzebbről, mint a régió határai). Cserébe az itthoni zenészek felléphetnek. Meg is háláljuk nekik, mert nem reggel tízre rakjuk Őket, mint az első fellépőket, hanem este tízre, mert adtak cuccot, amin 14 zenekar zúz és hajt naponta. Eredmény? 42 amatőr zenekar, kevés érdeklődő, 1000 Forintos belépő, néhány nagyobb név, sok zsebre rakott pénz.

Írjunk már ennyit a számlára! Szerintetek a különbözet hová megy? Személy szerint letörném a zsebes szervezők kezét. Szerintetek kinek lenne működő keze a megyében?

Sorolhatnám, de mára elég. Ha nagyon felbosszant egy-két dolog, később megosztom nevek nélkül.

Még egy-két gondolat


Mi, zenészek vagyunk a hülyék, hogy ezeknek fellépünk és utazgatunk, lemondjuk a szeretteinkkel való programokat, pakolunk délutántól hajnalig, lenyomjuk a koncertet és ha mi nem hirdetjük meg a koncertet, lehet, hogy nem is fog róla tudni senki.

Másik... Ha bárki pattogni merne, szerzünk konkrét költségvetéseket és neveket.

Aztán lehet perelni, meguntuk ezt a hozzáállást. Ne minket lopkodjatok szét, meg a közönséget!

Hangsúlyoznám, hogy nem (csak) Szolnokról beszélek. Kb. az egész megye ezektől a szervezőktől szenved kis- és nagy mértékben. Tisztelet a kivételnek!

konc


Viktornak nagyon is igaza van,de hát el kell viselnünk sajnos, mert ha csak így lehet koncertlehetőséghez jutni akkor bizony áldozni kell.
nem egyszer volt itt szolnokon,hogy felléptünk ,délután pakolás, koncerthelyre le,koncertet lenyomni, visszapakolás,hajnalba dög fáradtan ágyba esni...
és hely tulajdonos adott fejenként egy sört, meg úgy nézett ránk mintha ő tett volna szívességet hogy felléphetünk.
nem akarok helyet mondani, de mondjuk ROCKPARKING, szar hely, szar akusztika,büdös, levegőtlen, hányinger..

nagggggggggyon ritka az olyan hely ahova szívesen megy az ember, és nem kell halálra alázkodnia egy fellépésért.

de ez ilyen, aki nem akarja ,nem csinálja, nem kötelező.
De mi szeretjük és a közönség megérdemli!

Tisztelet azoknak akik koncertszervezéssel foglalkoznak,mert nem egy hálás hobbi.

Egy valamire való hely, van az Ifiház,de oda is jó ajtókon kell dörömbölni ,hogy valaki meghallja.

Dave
RDS

mi egy 1 megyével arrébb lévő


mi egy 1 megyével arrébb lévő helyen koncerteztünk, és ott találkoztunk először olyan szervezővel, aki olyan fogadtatásban részesített minket, amit meg tudnánk szokni. Nem volt semmi extra, nem jattolt százezreket, egyszerűen csak rendes, korrekt, és rendkívül előzékeny volt - és a reklámot is ő intézte. Szolnokon nem hogy rekesz sörért lépünk fel, hanem kb. a semmiért - mégis megtesszük.

"mégis megtesszük"


Az a baj, hogy mi is megtettük sokszor. Kaptunk is ígéretet dögivel, aztán zsebre is raktuk szépen, csak amikor eljött az ideje, hogy a zsebre rakott ígéreteket tettekre váltsuk (most nem pénzről beszélek), akkor el voltunk felejtve. Megérteném, ha csak rólunk lenne szó, mert mondjuk egy zenekar nem tetszik a szervezőknek. Az viszont nonsense, hogy a zenekarok 90%-a ezt kapja a helyek 75%-nál...

Igen, mi is vállalunk még ingyenes koncerteket, de már csak megszorult ismerősöknek. Mi sem a pénzért csináljuk. Nem is lehetne. A zenélésből csak nagyon kevesek élnek meg (azok is inkább csak a tanításból, meg a session-ből).

meg külföldon


meg külföldön

igen


Ez így van.

Oh, rekesz sör, két kezemet


Oh, rekesz sör, két kezemet összetenném érte! Számoljunk mondjuk egy 250ft-os sör árral (oké, tudom hogy a hely olcsóbban szerzi be, de mi annyiért vesszük meg tőle), 250*24=6000. Oké, sörért nem lehet tankolni de azért ha azt nézzük a 6000 azért bőven jó útiköltségnek, és akkor a sörre nem kellett költeni, szerintem nagyjából korrekt lenne az ilyen. De itt Szolnokon két helyről is van tapasztalatom ahol azt mondták hogy "köszi hogy jöttetek, egy italra meghívok mindenkit". Ami meg mondjuk 5 emberrel és 5 sörrel számolva is csak 1250ft. Oké, itt helyben kijön annyiból bőven az üzemanyag költség, de hát most is mondták nekünk hogy csináljunk már plakátot, nyomtassunk már ki pár példányt és adjunk be nekik kettőt mert kirakják majd a helyre. Szóval mi reklámozzuk hogy játszani fogunk, plusz akiket hívunk emberek azok fogyasztanak is, szóval nem kis bevételt hozunk a helynek, amiért cserébe nem azt mondom hogy adjanak fellépési díjat, hanem azt hogy ne nézzenek már minket hülyének és ne akarjanak mindenáron átbaszni.

Mondok jobbat is. Voltunk nemrégiben Debrecenben játszani másik 2 együttessel, az egyik együttes helyi volt, az egyik meg pár km-re lakott a helytől, mi meg ugye Szolnokról mentünk oda. Az este 500ft volt a belépő, és ennek ellenére voltak jó sokan, és kerek nulla forintot kaptunk kézhez. Mi, akik utaztunk oda-vissza 260km-t. Oké, a többi együttes sem kapott semmit sem, de szerintem úgy lett volna korrekt hogy valami kisebb összeggel megszponzorálják az utazásunkat, ha már több ezer forintot kaszáltak a belépőkön külön.

Egyébként mi se basszuk már át egymást, hallottam olyanról hogy egy környéki együttes szervezett koncertet az egyik helyre, hívott másik két fellépőt is, a hely fizetett mindegyik együttesnek egy ötöst a fellépés miatt, amit a szervezőegyüttesnek oda is adott hogy ossza szét az együttesek között és adja át a köszönetét mindenkinek hogy eljöttek, azok meg jól zsebre rakták. Na, ez a leggerinctelenebb dolog szerintem, hogy már egymást is átbasszuk. Az együttes nevére már nem emlékszek, de ha valaki tudomására jut egy hasonló eset akkor írja már ki az oldalra, hogy megtudja mindenki hogy kikkel nem szabad sohasem szóba állni. Remélem ez csak egy nagyon ritka kivétel volt..

A panksapkával volt, hogy


A panksapkával volt, hogy verekednünk kellett a kialkudott benzinpénzért.
ennek két legszebb példája, amikor egy egri restiben leszedtük a pultról a márkás piákat, hogy odaba...uk a földhöz - mert lopni nem lopunk - ha nem fizet, hívjon rendőrt, a másik meg kecskeméten fordult elő, ahol Gyurci ment az egyik szervezőhöz pofozkodni- három órás szarrágás után - én a másikhoz, gondoltuk az egyik majd csak tejel. Siker volt, mind a kettő fizetett, ergo, gázsi is lett nem csak utiköltség
Bécsben a foglalt házban viszont az osztrák punkok azt sem tudták, hogy járjanak a kedvünkben, pedig nekik sem volt több pénzük, mint a magyar tarajosoknak, a szervező srác az óráját hagyta ott egy benzinkútnál zálogba, mert elsörözte velünk a benzinünkre félrtetett pénzt, pedig az ő torkán csak egy százada csúszhatott le...

Ez durva


Mármint az utóbbi... Csak hasonlót hallottam, de ott nem konkrétan a szervező zenekar nyúlta le a pénzt. Na ez is undorító.

beton


A Betonal többek közt pont ezért szeretnénk kialakítani pesten, a belvárosban egy nagyon népszerű, látoatott helyen egy klubot, ahol havonta egyszer felléphetünk, s ha összejön, akkor ősztől vihetünk magunkkal egy-egy helyi vendégzenekart is, pénteki rockkocsma bulikba. Benzinpénzért, meg egy 2500ft/fő fogyazstásért, ennél többet " amatőr " szinten el sem lehetne várni.
De ez így megy a szomszéd megyék egyes kubjaiban is, Egerben, Szarvason, Békéscsabán, Szegeden, egyedül itt, Szolnokon más a módi. A Parkingról csak annyit, hogy amikor a Skayway játszott ott ingyen és bérmentve, akkor a putos még azért is meg volt sértődve, hogy rá mertünk szólni, amíg tol a zenekar kapcsolja ki a wurlitzert, neki állt feljebb, hogy abból neki bevétele van. Az, hoogy vagy ötvenen csak azért jöttek le, hogy minet hallgassanak, mert amúgy messze elkerülik a helyet, az nem számított, pedig söröztek rendesen...

Hát jah, amíg a kisteremben


Hát jah, amíg a kisteremben megy a koncert addig kint megy a zenegép. Ezzel ha belegondolsz nincs nagy baj, bentre nem hallatszódik be a zenegép, illetve kintre sem a zenekar. Akinek tetszik a koncert az bemegy, akinek nem az meg hallgatja kint a zenegépet. Valahol jól van ez így szerintem.

Mao voltam, nem jelentkeztem be, sorry..

nem nem, a wurli csumára volt


nem nem, a wurli csumára volt állítva, velünk meg levetették a hangot, hogy vagy lágyban nyomjuk, vagy csomagolhatunk össze meg vissza...

jah, az úgy más. akkor meg


jah, az úgy más. akkor meg nem kell koncerteket szervezni oda ha nem tetszik nekik, most erre nemtok mást mondani.

Mao voltam, nem jelentkeztem be, sorry..

na, akkor voltunk arrafelé


na, akkor voltunk arrafelé utoljára, az biztos. pedig törpét is meg indiánt is csipáztuk...


Statisztika megtekintése